Jak się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną – kilka ciekawych porad
Jeżeli otrzymałeś zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, oznacza to, że
informacje umieszczone w twoim CV wzbudziły zainteresowanie HR-owców. Teraz
musisz pokazać się z jak najlepszej strony. Twój strój podlega ocenie tak samo
jak i twój sposób wypowiedzi. Wystarczy jedno spojrzenie rekrutera, żeby podjął
decyzję czy chce cię zatrudnić czy też nie. Jak cię widzą tak cię piszą –
pierwsze sekundy zadecydują o tym jak potoczy się cała rozmowa kwalifikacyjna.
Pamiętaj aby swój strój dopasować do stanowiska o jakie się ubiegasz.
Aplikując na stanowisko do firmy sprzątającej, niekoniecznie musisz zakładać
garnitur. Najważniejsze aby wyglądać schludnie i zadbanie, aby rekruter
wiedział, że tę rozmowę traktujesz poważnie.
Podpowiadamy ci jak zrobić dobre wrażenie na rekruterze. Podczas rozmowy
kwalifikacyjnej na pewno rzeczą niekwestionowaną jest strój oficjalny, który
jak najbardziej kojarzy się z pracą. Postaw na elegancję a zrezygnuj z nazbyt
śmiałego stroju. Dla kobiety najlepszym zestawieniem będzie koszula i spódnica
ołówkowa, do kolana. Jeżeli zdecyduje się na garsonkę jej kolor powinien być
stonowany (czerń, biel, popiel, granat, beż). Zrezygnuj z głębokich dekoltów i
zbyt dużych rozcięć. Aby czuć się komfortowo zaleca się buty na niewysokim
obcasie, które zakrywają pięty i palce. Przy wyborze dodatków nie można
przesadzić z biżuterią, powinna być skromna, nie rzucająca się w oczy. Torebka
niekoniecznie musi być dopasowana kolorystycznie do butów, ale powinna pasować
do całości stroju.
Najlepszym zestawieniem dla mężczyzny jest koszula, krawat, eleganckie
spodnie oraz stylowe buty. Jeżeli ubiega się o wyższe stanowisko zalecany jest
elegancki garnitur. Łączenie wzorów i dodatków również powinno być przemyślane.
Decydując się na wzorzystą koszulę należy dobrać gładki krawat oraz marynarkę w
stonowanych odcieniach. Dla mężczyzny najlepszym dodatkiem będzie zegarek,
obrączka (jeżeli posiada) i ewentualnie aktówka.
Teresa
Sołtys
Account
Manager
Serwis pracy Meega powstał w 2010 roku. Jesteśmy dynamicznie rozwijającą
się firmą dostarczającą od lat klientom z całego świata wysokiej jakości usługi
z zakresu rekrutacji online. Skupiamy się na budowie i rozwoju efektywnego,
łatwego w obsłudze narzędzia, służącego maksymalnie skutecznej komunikacji
pomiędzy Pracodawcami i Kandydatami.
Naszym głównym celem jest stworzenie efektywnego serwisu pracy. Z każdym
dniem dokładamy wszelkich starań aby nasza platforma była postrzegana przez
wszystkich użytkowników jako skuteczny i godny polecenia partner.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz